První kroky
1. Seznamte se s dokumentací a projděte si nejčastější dotazy
Než začnete, může se vám hodit povědomí o tom, jak vypadá naše dokumentace a co všechno v ni můžete najít. Podívejte se také na často kladené otázky. Možná najdete odpovědi právě na své otázky - ušetříte si tak čas a zjistíte vše potřebné.
2. Vyplnění kontaktních údajů
V sekci Nastavení – Rezervační stránka – Obsah vyplňte potřebné informace o vašem podnikatelském subjektu a nabídce. Tyto údaje budou zobrazeny na rezervační stránce a budou dostupné všem návštěvníkům. Samozřejmě je můžete v budoucnu kdykoliv změnit.
3. Tvorba zaměstnanců, míst, služeb (nepovinné)
Dále přejděte do nabídky Zdroje. V této části je možné vytvářet podklady pro nabídku k rezervaci ve smyslu Co, Kde a Kdo. Zde můžete vytvářet Místa, Služby a Zaměstnance, kteří budou k dispozici pro následné rezervace. Určitě není nutné mít nastaveno vše, ale pouze to, co je pro váš model podnikání a nabídku rezervací podstatné. Pro začátek stačí vytvořit potřebné položky pouze s názvem a další údaje si doplnit až následně.
Tento krok není nezbytný a nabídku k rezervaci lze vytvořit i bez definovaných Míst, Služeb či Zaměstnanců. Nicméně, promyšlení si vašeho modelu fungování, rozvržení si nabídky či definování klíčových prvků vám usnadní celkové nastavení systému i jeho správu v budoucnu. Pokud navíc budete potřebovat využít funkcionalitu tzv. hlídání kolizí, pak je tento bod pro vás důležitý.
4. Tvorba zdrojů
Dalším krokem je vytvoření samotného Zdroje. K tomu můžete použít prvky z předchozího kroku, ale také nemusíte. V nabídce Zdroje – Zdroje vytvořte nový zdroj. Zadejte jeho název a případně vyberte místo, službu a zaměstnance, pokud jste se rozhodli je využít a dříve vytvořili. Zdroj uložte a můžete jej používat v dalších krocích.
5. Výběr typu termínu
Klíčovým krokem je pak výběr správného typu termínu. Zde doporučujeme si prohlédnout možnosti jednotlivých typů a k čemu jsou primárně určeny. V nabídce Termíny – Kalendář klikněte na do kalendáře na požadovaný den a čas a zvolte možnost Nový termín. Než se pustíte do vyplňování údajů, je nutné si zvolit vhodný typ termínu, protože parametry a údaje se u jednotlivých typů liší. Pro bližší popis typů termínů a příklady využití můžete kliknout na tlačítko pod výběrem typu.
6. Tvorba termínu
Jakmile máte zvolen vhodný typ termínu, je možné pokračovat v jeho nastavení. Typicky je potřeba zadat, kdy má termín probíhat, jak je dlouhý, jestli se opakuje apod. a přiřadit k němu zdroj vytvořený v kroku 4. Dále může například zadat kapacitu termínu, informace pro zákazníka nebo barvu, pod kterou se bude termín zobrazovat.
Těmito kroky jste vytvořili první termín, který je možné na rezervační stránce rezervovat. I když systém nabízí celou řadu možností a nastavení, je dobré se již v úvodu zamyslet a nastavit náslující:
7. Nastavení časování
Časování definuje, od kdy resp. do kdy je možné vytvářet rezervace, příp. do kdy je možné je stornovat. Toto nastavení je primárně globální tj. platí stejně pro všechny termíny a najdete jej v nabídce Nastavení – Obecná nastavení – Čas.
8. Nastavení upozornění na rezervace
Další klíčovou funkcí systému je zasílání upozornění, a to nejen zákazníkům, ale i administrátorovi. Upozornění může mít podobu e-mailu či SMS zprávy a pokrývá potvrzení o vytvoření rezervace, stornu či připomenutí. Správným nastavením v nabídce Nastavení – Upozornění zajistíte, že všichni budou vždy řádně informováni.
9. Nastavení vzhledu rezervační stránky
Různé typy rezervací a podnikání vyžadují rozdílný náhled na nabídku k rezervaci. Pokud jste prošli všechny kroky výše, tak nyní je vhodné si ještě nastavit vzhled rezervační stránky, který vám vyhovuje. To můžete udělat v Nastavení – Rezervační stránka – Základní nastavení, kde je možné si vybrat z několika konceptů zobrazení a fungování nabídky na rezervační stránce.
10. A co dále ...
Uvedené kroky jsou jen prvotním základním nastavením, které umožňuje vytváření prvních rezervací. Systém má celou řadu dalších možností a nastavení, počínaje různými typy termínů až po využití on-line platebních bran, dárkových poukazů či integraci chytrých zámků. Je teď již zcela na vás, jak se se systémem seznámíte, nastavíte a jaké další možnosti, které systém reenio nabízí, pro své podnikání využijete. V případě dotazů se neváhejte obrátit na náš helpdesk@reenio.cz nebo na některého z našich partnerů.