Mobilní aplikace

Pro práci s rezervacemi byla vyvinuta také mobilní aplikace (aktuálně dostupná pro platformu Google Android a Apple iOS), která umožňuje změnit stav rezervace příp. jednotlivých vstupenek v rámci jedné rezervace.

Reenio - Mobilní aplikace

Pro provozování odbavovací aplikace doporučujeme využívat mobilní zařízení, které má dostatečný výkon a je odpovídajícím způsobem aktualizováno a zabezpečeno. Je také vhodné si pro odbavovací aplikaci zřídit speciální uživatelský účet (např. v roli recepční), kdy není nutné mít při odbavování přihlášeného administrátora či vlastníka vašeho rezervačního subjektu.

Mobilní aplikace v nové verzi obsahuje také přehledový kalendář s existujícími rezervacemi či seznam zákazníků. Lze tak přímo v aplikaci dohledat rezervace konající se v daný den a včetně detailu zákazníka, a to i bez znalosti konkrétního kódu rezervace.

Pokud potřebujete tyto přehledové funkcionality v aplikaci omezit (např. rezervace odbavuje brigádník), je možné je vypnout v nastavení a následně toto nastavení "zamknout" pro neautorizované změny. K zamykání nastavení je nutná znalost hesla přihlášeného uživatele (uživatel v roli brigádníka by se měl přihlašovat pomocí QR kódu bez přímé znalosti hesla).

Přihlášení do aplikace

Přihlásit se do aplikace může uživatel svými běžnými přihlašovacími údaji, nebo může být vygenerován vizuální kód pro dočasné přihlášení uživatelů, a to bez nutnosti znalosti přihlašovacích údajů. Přihlašovací QR kód je možné vygenerovat příp. zneplatnit v administraci systému.

Tento typ přihlášení je vhodný zejména v situaci, kdy potřebujete odbavovat vstupenky/rezervace pomocí více mobilních zařízení a odbavování provádí obsluha, která nemá přístup do administrace rezervačního systému. V tom případě pracujte s jedním vygenerovaným QR kódem pro přihlášení na všech používaných zařízeních a tento přihlašovací kód musí být vytvořen uživatelem, který má odpovídající přístupová práva pro změny rezervací apod. Přegenerováním QR kódu v administraci dojde k zneplatnění předchozího a uživatelé se nebudou moci přihlásit, což usnadní situaci po skončení dané akce a zamezení dalšímu přístupu "brigádníkům", aniž by bylo potřeba je ručně odhlašovat z aplikace.

Odbavování rezervačních kódů

Pro ověření a odbavení rezervace pomocí mobilní aplikace je možné využít několik způsobů, a to ruční zadání kódu rezervace nebo načtení QR kódů (nebo jiných typů vizuálních kódů, dle rozšířeného nastavení rezervační stránky). Odbavení pomocí ručního zadání kódů je základní možností a vyžaduje poměrně dlouhý čas pro samotné přepsání kódu, což je vhodné a použitelné pouze u jednorázového odbavování.

Efektivním způsobem odbavování je tedy využití vizuálních kódů, např. QR kódů. Pokud je v nastavení systému povoleno generování těchto kódů (Nastavení - Rezervační stránka - Rozšířená nastavení), jsou následně součástí potvrzovacích e-mailů a zákazník je v elektronické nebo vytištěné podobě předkládá při samotném odbavení. Obsluha pak mobilním telefonem tento kód snadno pomocí fotoaparátu naskenuje a následně může s rezervací v aplikaci pracovat. Při odbavování velkého množství návštěvníků může být efektivita načítání QR kódů pomocí fotoaparátu snížena, a to především s ohledem na světelné podmínky a správné umístění kódu vůči fotoaparátu. Z tohoto důvodu doporučujeme využití tzv. mobilního terminálu.

Mobilní terminály Chainway

Naše odbavovací aplikace je spustitelná a provozovatelná na všech moderních chytrých telefonech se systémem Android. Při využití aplikace v náročném prostředí s velkým počtem odbavovaných rezervací, ale doporučujeme využití tzv. mobilních terminálů. Tyto moderní terminály využívají také operační systém Android, ale navíc disponují specifickým vybavením, které zefektivní a usnadní práci s odbavovací aplikací. Mobilní terminály obvykle mají výrazně větší kapacitu baterie, odolné provedení a především výkonnou hardwarovou čtečkou vizuálních kódů.

Otestovali a vyladili jsme odbavovací aplikaci například v kombinaci s mobilním terminálem Chainway C66 s 2D čtečkou kódů. Jedná se o vysoce odolný a výkonný mobilní terminál, který disponuje nejen laserovou čtečkou kódů, ale také širokými možnostmi konektivity, odolnou konstrukcí a krytím IP65, USB-C konektorem s podporou OTG (pro ethernetové připojení) nebo možností pistolového držáku.

Pokud to myslíte s odbavováním rezervací vážně, určitě doporučujeme využít mobilní terminál s hardwarovou čtečkou kódů. Efektivita a rychlost zpracování vstupenek je oproti klasickému mobilnímu telefonu s fotoaparátem neporovnatelná.

Pokud máte zvýšené požadavky na kvalitu a rychlost odbavování rezervací a vstupenek, určitě doporučujeme pořízení a nasazení mobilních terminálů Chainway řady C6x či C7x. Rychlost a efektivita při scanování QR kódů je naprosto neporovnatelná s klasickým využitím fotoaparátu. Zařízení Chainway můžete bezpečně pořídit u českého prodejce, kde si můžete vybrat z celé řady konfigurací a parametrů přesně podle svých potřeb, a to včetně zajištění odpovídající záruky a servisu.

Práce v mobilní aplikaci

Po zadání kódu (některým z výše uvedených způsobů) dojde k jeho ověření a zobrazí se informace týkající se dané konkrétní rezervace. V případě místenek (rezervací na konkrétní sedadla nebo při generování samostatných vstupenek) je možné rezervace zpracovávat postupně, tj. každá jednotlivá osoba/vstupenka má svůj jedinečný kód a podle něj je zobrazena konkrétní vstupenka. Toto odpovídá nastavení konkrétních termínů, které určuje, zda se pro jednu rezervaci generuje jeden QR-kód, nebo v rámci jedné rezervace se generují kódy samostatně pro všechny rezervované osoby.

Pokud se načte kód celkové rezervace, která obsahuje rezervace na jednotlivá sedadla, pak se v aplikaci zobrazí přehled všech rezervovaných sedadel/vstupenek a jednotlivě je možné je zneplatnit zaškrtnutím v pravém horním rohu. Jakmile budou označena všechna sedadla (jednotlivé rezervace), která se vážou k danému kódu, aplikace nabídne označení celé rezervace jako odbavené.

Celé odbavené rezervace jsou v záhlaví označeny vykřičníkem a barvou, jednotlivá sedadla pak zelenou "fajfkou" v rohu příslušné vstupenky. Stav rezervace je především informativní a můžete s ním dále pracovat, a to také v přehledu rezervací přímo ve webovém administračním prostředí.

Při nastavení termínu zvažte, zda budete generovat jeden QR kód (nebo jiný typ kódu) pro celou rezervaci nebo zda každá jednotlivá rezervovaná kapacita bude mít svůj jedinečný rezervační kód. Toto rozhodnutí Vám usnadní následné odbavování, a to s ohledem na konkrétní typ akce.

Již během vytváření termínu je možné nastavit generování kódů pro každé sedadlo/místo/vstupenku zvlášť. Odbavování rezervací pak vypadá následovně, tj. pracuje se opravdu s konkrétním místem a nezobrazují se další místa v rámci stejné rezervace. Pokud jsou odbavena všechna jednotlivá místa, aplikace opět nabídne (příp. dle nastavení provede automaticky) možnost změnit stav celkové rezervace.

Při odbavování většího množství kódů je možné (a doporučené) v aplikaci aktivovat tzv. automatické odbavování - v tom případě dojde po určitém nastaveném čase k automatickému označení sedadla/vstupenky/rezervace jako odbavené a je ihned možné scanovat další QR kód. V případě, že není možné daný kód automaticky odbavit (již byl jednou odbaven, je neplatný, apod.) je obsluha vizuálně informována a musí danou situaci vyřešit. Tento režim je velmi efektivní v kombinaci s využitím mobilního terminálu.

Pokud odbavujete v on-line režimu (případně máte provedenu synchronizaci po použití off-line režimu), můžete v administraci sledovat průběh odbavování. Můžete si rovněž zobrazit základní statistiku, která ukazuje, jaké množství jakých rezervací bylo odbaveno.

Rezervace - Odbavené

Uplatnění poukazů

Mobilní aplikace podporuje odbavování nejen rezervací, ale také poukazů. Naskenováním kódu poukazu nebo jeho ručním zadáním umožňuje aplikace nahlédnout na detail poukazu a následně zvolit i způsob uplatnění dle typu. Každý typ poukazu má z principu jiný způsob uplatnění (hodnota, počet apod.)

Následující ukázka je zaměřena na poukaz typu Postupně čerpatelná částka, kde se při uplatnění zadává konkrétní částka odpovídající reálnému využití poukazu, např. ceně vstupu. Tato částka je následně ztržena z hodnoty poukazu a informace se uloží do historie uplatnění, takže je plně dohledatelná také v administraci systému.