Facebook Messenger

Komunikace se zákazníky přímo v on-line prostředí je dnes velmi vyhledávánou a efektivní cestou, jak řešit zákaznickou podporu. Na moderních eshopech je dneš více než běžné, že zákazník má možnost zahájit on-line chat, nebo přinejmenším zanechat svůj dotaz. Tato forma komunikace bývá efektivní pro obě strany, a to jak z pohledu využití času, tak kvality odpovědi.

On-line chat je tedy jednoduchý pomocník, který na rezervační stránce (nebo jakékoliv webové stránce) umožní přímou a rychlou komunikaci mezi návštěvníkem stránky (zákazníkem) a například pracovníkem podpory. Protože je možné chat zahájit okamžitě a není třeba hledat kontaktní údaje a výrazně se tak snižuje bariéra, kdy zákazník váhá s oslovením a položením dotazu. V budoucnu pak lze předpokládat i masové využití různých chatbotů, kteří budou schopni kvalifikovaně odpovídat na konkrétní dotazy.

Pokud pro své podnikání provozujete tzv. Facebook stránku (nikoliv pouze osobní účet), je velmi snadné do rezervační stránky integrovat rychlý on-line chat založený na nástroji Facebook Messenger .

Při využití Facebook Messengeru jako chatu je vyžadováno použití Facebook stránky, na druhou stranu není nutné, aby zákazník musel mít svůj Facebook účet. Online chatu se může zúčastnit, aniž by musel komunikovat jménem svého Facebook účtu.

Nastavení Messengeru na Facebook stránce

V první řadě potřebujete mít Facebook stránku pro své podnikání (nestačí osobní účet). Pokud takovouto stránku máte a jste její správce, je velmi snadné nastavit vše potřebné pro integraci Facebook Messengeru do Vaši rezervační stránky. Pokud stránku nemáte, je potřeba ji zřídit a provozovat, k čemuž najdete na internetu celou řadu tutoriálů, např. Jak vytvořím Facebook stránku? nebo Jak vytvořit firemní stránku na Facebooku.

Facebook Messenger samozřejmě můžete využívat běžně, a to jako komunikační kanál se svými zákazníky či fanoušky, a to v klasickém prostředí Facebook aplikací. Fungování zpráv se pak řídí podle nastavení, které provedete na své Facebook stránce, a které umožňuje například automatické odpovědi, způsob konverzace, výzvy k položení otázky, atd. Možnost integrace on-line chatu do rezervační stránky je pak jen dalším způsobem, jak tento chat ještě více přiblížit svým návštěvníkům a zákazníkům.

Nastavení všeho kolem Facebook online chatu resp. zpráv pro stránku, najdete po kliknutí na ikonu Messengeru v pravém horním rohu při přihlášení jménem stránky.

Postup integrace on-line chatu

  1. Zobrazte svou Facebook stránku (nikoliv osobní profil) - ikona v pravém horním rohu bude ikona Vaší stránky. Klikněte na ikonu Messengeru v pravém horním rohu.
  2. V pravém horním rohu klikněte na ozubené kolečko a zvolte "Zobrazit všechna nastavení".
  3. Zvolte položku "Plugin chatu".
  4. Průvodce Vás provede potřebným nastavením integrace on-line chatu. Je možné přizpůsobit vzhled a chování chatovacího okna, stejně jako určité úrovně automatizace při komunikaci se zákazníky. Důležitým parametrem nastavení je doména, resp. URL adresy, kde bude následně chat aktivní. Po nastavení parametrů vše potvrďte tlačítkem "Zveřejnit".

Pokud zadáte povolené domény nesprávně, s překlepem nebo na nějakou zapomenete, chatovací okno se na dané stránce vůbec nezobrazí, a to bez jakékoliv chyby či upozornění!

  1. Nyní je potřeba získat systémovou identifikaci konkrétní stránky (ID stránky) pro propojení s rezervačním systémem reenio. Toto ID najdete, když si zobrazíte svou Facebook stránku a v hlavní nabídce zvolíte položku Informace a sekci Transparentnost stránky. Zde je uvedena položka ID stránky. Jedná se o číselný identifikátor s obvykle 16 číslicemi. Tento identifikátor si zkopírujte do schránky.
  2. Tento identifikátor vložte do nastavení Facebook chatu v administraci rezervačního systému. Zároveň můžete nastavit, zda je chatovací okno obecně aktivní nebo zda se má automaticky deaktivovat na mobilních zařízeních.

Nastavení - Obecná nastavení - Třetí strany - Facebook Chat

  1. Tímto je nastavení chatovacího okna a propojení s rezervační stránkou dokončeno. Nyní doporučujeme si vyzkoušet, zda se Facebook chat na rezervační stránce zobrazuje a jak funguje.