Facebook Messenger

Komunikace se zákazníky přímo v on-line prostředí je dnes velmi vyhledávánou a efektivní cestou, jak řešit zákaznickou podporu. Na moderních eshopech je dneš více než běžné, že zákazník má možnost zahájit on-line chat, nebo přinejmenším zanechat svůj dotaz. Tato forma komunikace bývá efektivní pro obě strany, a to jak z pohledu využití času, tak kvality odpovědi.

On-line chat je tedy jednoduchý pomocník, který na rezervační stránce (nebo jakékoliv webové stránce) umožní přímou a rychlou komunikaci mezi návštěvníkem stránky (zákazníkem) a například pracovníkem podpory. Protože je možné chat zahájit okamžitě a není třeba hledat kontaktní údaje a výrazně se tak snižuje bariéra, kdy zákazník váhá s oslovením a položením dotazu. V budoucnu pak lze předpokládat i masové využití různých chatbotů, kteří budou schopni kvalifikovaně odpovídat na konkrétní dotazy.

Pokud pro své podnikání provozujete tzv. Facebook stránku (nikoliv pouze osobní účet), je velmi snadné do rezervační stránky integrovat rychlý on-line chat založený na nástroji Facebook Messenger .

Při využití Facebook Messengeru jako chatu je vyžadováno použití Facebook stránky, na druhou stranu není nutné, aby zákazník musel mít svůj Facebook účet. Online chatu se může zúčastnit, aniž by musel komunikovat jménem svého Facebook účtu.

Nastavení Messengeru na Facebook stránce

V první řadě potřebujete mít Facebook stránku pro své podnikání (nestačí osobní účet). Pokud takovouto stránku máte a jste její správce, je velmi snadné nastavit vše potřebné pro integraci Facebook Messengeru do Vaši rezervační stránky. Pokud stránku nemáte, je potřeba ji zřídit a provozovat, k čemuž najdete na internetu celou řadu tutoriálů, např. Jak vytvořím Facebook stránku? nebo Jak vytvořit firemní stránku na Facebooku.

Facebook Messenger samozřejmě můžete využívat běžně, a to jako komunikační kanál se svými zákazníky či fanoušky, a to v klasickém prostředí Facebook aplikací. Fungování zpráv se pak řídí podle nastavení, které provedete na své Facebook stránce, a které umožňuje například automatické odpovědi, způsob konverzace, výzvy k položení otázky, atd. Možnost integrace on-line chatu do rezervační stránky je pak jen dalším způsobem, jak tento chat ještě více přiblížit svým návštěvníkům a zákazníkům.

Nastavení všeho kolem Facebook online chatu resp. zpráv najdete po zobrazení své Facebook stránky pod nabídkou Nastavení - Zprávy resp. Nastavení - Pokročilé zprávy.

Postup integrace on-line chatu

  1. Zobrazte svou Facebook stránku (nikoliv osobní profil) a v levé nabídce zvolte Nastavení a následně položku Zprávy.
  2. V sekci "Zahájení konverzace v Messengeru" najděte část "Přidejte si na web Messenger" a klikněte na tlačítko Začít.
  3. Průvodce Vás provede potřebným nastavením integrace on-line chatu. V prvním kroku můžete nastavit zda je umožněno chatovat bez Facebook přihlášení nebo úvodní pozdrav. Nastavení jazyka není v tomto okamžiku důležité, protože systém reenio upraví jazyk chatu podle skutečného jazyka rezervační stránky!
  4. V dalším kroku průvodce je možné ovlivnit vizuální podobu chatovacího okna (barvy, umístění, apod.)
  5. Nejdůležitějším je pak třetí krok, kdy je nutné nastavit všechny adresy, kde se chatovací okno může vyskytovat. Je to z důvodu bezpečnosti, aby kdokoliv nemohl integrovat Váš chat na jakoukoliv stránku. Adresu zadávejte včetně úvodního protokolu, např. https://abc.reenio.cz, a zároveň vložte všechny možnosti, kde se chat může vyskytovat (nemusí se jednat pouze o stránky rezervačního systému). Pokud máte rezervační stránku na vlastní doméně, musíte zadat i tuto adresu. Následně klikněte na tlačítko Uložit a Dokončit.

Pokud zadáte povolené domény nesprávně, s překlepem nebo na nějakou zapomenete, chatovací okno se na dané stránce vůbec nezobrazí, a to bez jakékoliv chyby či upozornění!

  1. Nyní je potřeba získat systémovou identifikaci konkrétní stránky (ID stránky) pro propojení s rezervačním systémem reenio. Toto ID najdete, když si zobrazíte svou Facebook stránku a v hlavní nabídce zvolíte položku Informace, příp. Další - Informace. Na samotném konci této stránky je uvedena položka ID stránky. Jedná se o číselný identifikátor s obvykle 16 číslisemi. Tento identifikátor si zkopírujte do schránky.
  2. Tento identifikátor vložte do nastavení Facebook chatu v administraci rezervačního systému. Zároveň můžete nastavit, zda je chatovací okno obecně aktivní nebo zda se má automaticky deaktivovat na mobilních zařízeních.

Nastavení - Obecná nastavení - Třetí strany - Facebook Chat

  1. Tímto je nastavení chatovacího okna a propojení s rezervační stránkou dokončeno. Nyní doporučujeme si vyzkoušet, zda se Facebook chat na rezervační stránce zobrazuje a jak funguje.